O inscenaci

Představení s prvky art-rocku citlivě prolnuté s barokní hudbou a podpořené ohromujícími vizuálními efekty osloví jak rodinné publikum, mladé posluchače, tak i fanoušky klasické hudby všech generací. Zazářilo ve třiceti světových metropolích a získala si přízeň více než 150 tisíc nadšených diváků. VIVALDIANNO THE SHOW, vizuálně nově upravená verze diváky doslova vtáhne do lehce mrazivého příběhu barokního génia Antonia Vivaldiho, který se odehrává v rozzářených Benátkách. Díky propojení 3D efektů, moderní choreografie a interaktivních projekcí čeká diváky skutečně výjimečný zážitek. Autory 3D projekcí a vizuálů jsou čeští animátoři ze studia Incognito. Reflektují krásy baroka, Benátek a zároveň vizualizací hudby ponechávají prostor pro divákovu fantazii.

Nová verze VIVALDIANNO s podtitulem THE SHOW překonává vizuální styl předešlých projektů City of Mirrors a Reloaded. Autor, český hudebník a skladatel Michal Dvořák novou úpravu komentuje. „Neuvěřitelná atmosféra Benátek plných světel, kterou se nám v této verzi podařilo vytvořit, poskytne divákům ještě silnější zážitek a skvěle dokreslí příběh a hudbu Antonia Vivaldiho. Stejně jako byl Antonio ve své době velmi inovativní a moderní, tak se THE SHOW snaží o aktuální technické a vizuální inovace, jak by to mohl udělat sám Vivaldi, kdyby žil v naší době. Snažíme se umocnit jeho hudební emoce současnými výrazovými prostředky, moderní choreografií a scénickým pojetím s absolutní úctou k jeho dílu.“ VIVALDIANNO je koncert s příběhem věnovaný géniovi baroka Antoniu Vivaldimu. Libreto napsal textař, dramatik a scenárista Tomáš Belko.

Pozor, představení pro anglicky mluvící diváky není doprovázeno klasickými titulky, jak jste zvyklí, ale originálním anglickým komentářem, který si poslechnou ve sluchátkách pomocí naší aplikace ve vašem mobilu. Proto doporučujeme přinést si s sebou sluchátka a hned po příchodu do divadla si stáhnout aplikaci, náš hledištní personál, vám se vším rád pomůže.
A navíc, komentář k této jedinečné show namluvil Pierce Brosnan, hollywoodská hvězda, agent 007, jehož hlas doprovází hlasy dalších slavných hvězd. V češtině propůjčil podmanivý hlas herec Jiří Dvořák a v dalších rolích Pavla Tomicová, Petr Štěpánek, Vilma Cibulková a Monika Timková. Anglickou verzi si budou moci zahraniční hosté poslechnout pomocí aplikace Cinewav, která dokáže synchronizovat mluvené slovo s živou hudební produkcí. Pro divadlo Hybernia byl projekt nově upraven v režii Michala Dvořáka, spoluautora, producenta a mimo jiné člena skupiny LUCIE.

V nové verzi VIVALDIANNO THE SHOW, která měla premiéru 31.března 2023, je potvrzena účast výjimečných sólistů. Jmenujme alespoň hlavní hvězdy: houslový virtuóz Jiří Vodička, koncertní mistr České filharmonie, multižánrová violoncellistka Terezie Kovalová a houslistka Martina Bačová. Díky magickému prolnutí smyčcového kvarteta, elektrických a akustických kytar, samplerů a syntetizátorů, perkusí, etnických hudebních nástrojů a zvukových efektů má show silnou art-rockovou atmosféru. Svým pojetím tato 3D koncertní show stírá rozdíly mezi kulturami a vytváří „show bez hranic“, která oslovuje jak české, tak zahraniční publikum všech generací.

Ponořte se i vy do ohromujícího a tajemného příběhu a seznamte se s milostnými aférami jednoho z největších hudebníků všech dob.

Zažijte VIVALDIANNO!

Pro více informací o aplikaci Cinewav navštivte https://www.cinewav.com/.

Délka představení je 90 minut bez přestávky.

Součástí VIP vstupenek (10. a 11. řada) je prohlídka zákulisí včetně prohlídky terasy s krásným výhledem na Prahu.

Upozorňujeme diváky, že v představení jsou použity silné kouřové a světelné efekty. V prvních řadách nedoporučujeme sedět osobám s astmatem nebo jinými respiračními problémy. Představení může být náročné pro osoby s epilepsií nebo zvýšenou citlivostí na světla.

Upozorňujeme diváky, že místa v 1. řadě mají stísněný prostor pro nohy. Pokud potřebujete z jakéhokoliv důvodu více místa, prosíme, abyste si vybrali k sezení jinou řadu. Děkujeme za pochopení.

Délka představení
1 hodiny 30 minut
bez přestávky

Termíny představení

Středa 25. 9. 2024 19:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy
Neděle 6. 10. 2024 14:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy
Čtvrtek 31. 10. 2024 19:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy
Čtvrtek 14. 11. 2024 19:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy
Pátek 15. 11. 2024 19:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy
Čtvrtek 26. 12. 2024 19:00
Anglické titulky a audio
Pro rodiny
Pro školy

Tvůrci a obsazení

Obsazení

Vypravěč (český jazyk)
Vypravěč (anglický jazyk)
Pierce Brosnan

Sólisté

I. sólo housle
Jiří Vodička
II. sólo housle
Zobrazit více
Sólo violoncello
I. sólo housle, alternace
Anton Čonka
II. sólo housle, alternace
Ivan Ivanov
II. sólo housle, alternace
Julie Svěcená
Sólo violoncello, alternace
Zachar Fedorov

Orchestr

Kytara
Jiří Janouch
Kytara
David Pavlík
Zobrazit více
Kytara
Jan Peš
Baskytara
Pavel Frýbert
Baskytara
Jiří Kubík
I. housle
Anton Čonka
I. housle
Karla Ježková
II. housle
Ivan Ivanov
II. housle
Karolínka Kocnová
II. housle
Adéla Stružinská
Viola
Veronika Mráčková
Viola
Ivo Görlich
Violoncello
Alice Kodýtková
Violoncello
Petr Špaček
Perkuse
Vlado Gabriel Urlich Espinoza
Perkuse
Carlo Zegarra Abanto
Perkuse
Ronald Solis
Perkuse
Stanislav Amcha
Bicí
Miroslava Melcrová
Bicí
Daniel Med

Tanečníci

Adéla Abdul Khaleg, Tereza Hloušková, Lucie Drábková, Tereza Holubová, Michal Toman, Karel Jinda, Dalibor Lekeš, Lukáš Homola, Vojtěch Rak a Dominik Jandus.

Hlasy (český jazyk)

Monika Timková, Pavla Tomicová, Vilma Cibulková, Jiří Dvořák, Kryštof Hádek, Jan Dolanský, Petr Oliva a Petr Štěpánek.

Hlasy (anglický jazyk)

Pierce Brosnan, Jeffrey Baugh, Jared Doreck, Brian Caspe, Tonya Graves, Steven Josephson, Lindsay Taylor, Peter Hosking, Julie Josephson a Adam Janouch.

Tvůrci

Producent, režie audiovizuálního obsahu a hudební aranžmá
Michal Dvořák
Producent, skladatel, textař, autor filmové a scénické hudby, hráč na klávesové nástroje, výtvarník, scénograf a režisér, spoluzakladatel skupiny Lucie a zakladatel mezinárodního festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady. Více
Od šesti let se učil hře na klavír, ve 14 letech založil skupinu Pant, a na konci 80. let se stal spoluzakladatelem legendární rockové skupiny Lucie. V jedné z vynucených pauz skupiny Lucie se vrhl na vlastní multižánrové projekty, spolupracoval s množstvím hudebních skupin. V té době vytvořil dokumentární seriál o hudbě z celého světa Pandruango: Cesta za bohem hudby. A právě tento project velmi zásadně ovlivnil vznik Vivaldianna. Jako autor filmové hudby a hudební skladatel spolupracoval s režiséry Vladimírem Michálkem, Petrem Nikolajevem, Ondřejem Trojanem, Janem Hřebejkem, Václavem Marhoulem, Williamem Tanenem (USA), Ivanem Vojnárem, Viktorem Polesným, Vítem Olmerem, Adamem Rezkem a dalšími. Je autorem reklamních a filmových znělek, producentem desek Walk Choc Ice, Lucie Bílé, Lenky Nové, Chinaski, Another way. V roce 2010 aranžoval pro televizní spot Amnesty International skladbu Wyclefa Jeana Slow Down. S Hansem Zimmerem a režisérem Carlosem Lascanem spolupracoval na celosvětovém TV spotu k padesátiletému výročí Amnesty International v roce 2011. Mezi množstvím projektů, které inicioval, výrazně u diváků bodují velkolepé multimediální koncerty filmové hudby, festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady, a hlavně multimediální show Vivaldianno a nejnověji i příběh českého výtvarného umělce iMUCHA Show a multimediální výstava eMotion. Největším Dvořákovým mezinárodně oceňovaným projektem je ovšem Vivaldianno, které po koncertních verzích získalo působivou scénickou multimediální podobu. Kořeny této velkolepé show sahají do roku 2008. Navázala na zlatá a multiplatinová alba VIVALDIANNO MMVIII a MMXII. Jako multimediální show se projekt poprvé představil v roce 2014 jako VIVALDIANNO - Město zrcadel. V roce 2019 přišla nová verze - Reloaded a vývoj pokračoval i během covidové pandemie, kdy byla v roce 2021 představena verze - Shining Venice. Nejnovější scénická verze The Show, obohacená o efekty a choreografie, byla vytvořena speciálně pro Divadlo Hybernia.
Libreto
Tomáš Belko
Textař, libretista, scenárista, hudebník a kreativní ředitel reklamní agentury, autor několika knih pro děti i dospělé. Hru na saxofon studoval na Ježkově konzervatoři v Praze a působil v kapelách Garáž nebo Sto zvířat jako saxofonista. Více
Na hudební scéně se ovšem etabloval především jako vyhledávaný textař, má na kontě přes tři stovky písní. Kromě dvorního textaře skupiny Sto zvířat, psal písňové texty mj. pro skupinu Lucie, Lucii Bílou, Daniela Hůlku a Petra Koláře. Živí ho však pozice kreativního ředitele v reklamní agentuře Ogilvy (od roku 2004), ale umělecké činnosti se věnuje stále. Průběžně spolupracuje s dramatikem Davidem Drábkem, nejprve v Klicperově divadle Hradec Králové (např. Ještěři, Český les, Tři mušketýři, Velká mořská víla), ale také v Městských divadlech pražských (Elefantazie, Herečka sobotní noci). Je autorem libreta k muzikálu Lucie Větší, než malé množství lásky, uvedeném v Hudebním divadle Karlín. Spolupracoval s Michalem Dvořákem na dvou velkých multimediálních projektech – Vivaldianno a iMUCHA. Byla mu vydána povídka ve sbírce Klub osamělých srdcí pana Vajíčko a ve sbírce Nikdy nic nebylo vyšly jeho vybrané texty a básně. Nejnověji napsal pohádku Princezna stokrát jinak.
Zobrazit více
Hudební aranžmá
Jiří Janouch
Ve třinácti letech se po krátké epizodě s xylofonem, houslemi a klavírem dostal ke kytaře. Začínal jako samouk a pak se na doporučení kamaráda rozhodl chodit na hodiny k jazzovému kytaristovi Zdeňku Fišerovi. Více
„Dalo mi to hodně. Byl to náhled do jiného světa. Svět jazzových melodií a harmonií mě fascinoval.“ Později se začal profilovat spíše pop-rockově a scénicky. Prošel mnoha kapelami jako např. Laura a její tygři, Lenka Nová Band, Krutnava atd. V současné době, již více než dekádu, hraje s Annou K. a v projektech Vivaldianno a iMUCHA Show, na kterých se spolu s Michalem Dvořákem podílel i jako autor hudby a aranžmá. V nedávné době též složil hudbu k videohře The Last Oricru. V současné době pracuje na hudbě k novému fi lmu režiséra Davida Baldy, se kterým již spolupracoval na filmu Narušitel. Podílel se, ať už autorsky nebo producentsky na tvorbě předních interpretů, jako například skupina Lucie, Anna K., Dara Rolins, DJ Lucca, Lenka Nová atd. Dlouholetá kooperace s Michalem Dvořákem nese ovoce a přivádí oba ke spolupráci na dalších projektech.
Překlad do anglického jazyka
Jan Chicago Novák
Česko-americký spisovatel, dramatik a dokumentarista, rodák z Kolína, který odešel v roce 1969 s rodiči do Rakouska a odtud po ročním pobytu v uprchlickém táboře Traiskirchen do USA. Více
Studoval humanitní vědy na University of Chicago (B. A. a M. A.). Deset let pracoval v počítačovém oddělení telefonní společnosti (román The Grand Life), tři roky rozvážel po Chicagu peníze v obrněných vozech (Těžký prachy). Knižně debutoval česky psaným souborem povídek Striptease Chicago, který vyšel v nakladatelství 68 Publishers manželů Škvoreckých v Torontu (1983). Potom psal třicet let anglicky. Je autorem více než desítky knih, mj. Miliónový jeep (Cena Egona Hostovského a Revolver Revue, 1985), Děda (Cena Josefa Škvoreckého 2007), Zatím dobrý, (Magnesia Litera 2005), Kundera: český život a doba. S Jaromírem 99 je autorem komiksů, mj. Zátopek a Čáslavská. Se svým synem Adamem natáčí dokumenty, mj. Občan Havel přikuluje (nominace na Českého lva). Napsal i několik filmových scénářů, mj. Báječná léta pod psa. Scenáristicky spolupracoval s Milošem Formanem, s nímž napsal i jeho autobiografii Co já vím?, Ivanem Passerem, Maxmilianem Schellem, Jurajem Jakubiskem a Davidem Ondříčkem.
Choreografie
DEKKADANCERS
Choreografie
Adéla Abdul Khaleg
Je absolventkou Tanečního centra Praha – konzervatoře a gymnázia, během studia byla členkou jeho obou souborů Baby Balet Praha a Balet Praha Junior Více
, kde vystupovala v klasickém i moderním repertoáru, absolvovala zahraniční workshopy a festivaly ve Švédsku a Srbsku. V roce 2013 reprezentovala ČR v polském Gdaňsku na soutěži Eurovision Young Dancers, kde se dostala do finále s vlastní choreografií. Při škole již externě spolupracovala s baletním souborem Jihočeského divadla, v letech 2013–2015 byla jeho členkou a vystupovala především v moderním repertoáru, např. Šest tanců (chor. J. Kylián). Roku 2015 začala účinkovat v muzikálových divadlech Hybernia, Broadway, Goja Music Hall, spolupracovat jako choreografka pro Art4people a ztvárnila hlavní roli v krátkometrážním tanečním filmu německé produkce 1000 Steps. Později začala spolupracovat s choreografy Qašou, Janem Kodetem a agenturou Dance Models, kde působí jako tanečnice, modelka a choreografka. Od 2017 začala externě spolupracovat s Národním divadlem. Byla stálou členkou externího souboru Laterny Magiky, kde protančila hned několika projekty a hlavními rolemi a v současnosti působí jako tanečnice Baletu opery Národního divadla. Od 2018 působí také jako tanečnice v projektu Vivaldianno a ve stejně produkci vznikl později projekt iMUCHA Show, v němž Adéla také tančí. Od roku 2020 spolupracuje s Pyroterrou jako tanečnice a choreografka a můžete ji vidět např. v jejich projektu Magická fontána – Sen Františka Křižíka v roli Pavlíny Křižíkové. Mimo divadelní scénu a eventy ji můžete vidět v několika tanečních videoklipech nebo ve filmu Kouzelník Žito či Chevalier.
Choreografie
Viktor Konvalinka
Po absolvování Pražské taneční konzervatoře se stal členem Českého národního baletu, kde byl v roce 2006 jmenován sólistou a vystupoval zde v klasickém repertoáru, moderních baletech i současné choreografii. Více
Během svého působení zde nastudoval mnoho děl renomovaných choreografů – mj. Jiří Kylián, Ohad Naharin, Mats Ek, Jiří Pokorný, Jacobo Godani, Youri Vamos, Petr Zuska ad. Pro Balet Národního divadla v Praze v roce 2014 vytvořil autorskou choreografii Guru, kde získal zkušenosti i s velkým orchestrem a operou Národního divadla. V roce 2009 společně s Tomem Rychetským a Pavlem Hejným založil dnes už jeden z nejprestižnějších tanečních souborů DEKKADANCERS. Je držitelem řady ocenění z mezinárodních i domácích tanečních soutěží a v roce 2015 získal českou cenu Thálie za své improvizované solo v moderní choreografii Decadance. Od roku 2015 působil v taneční Norrdans Dance Company ve Švédsku kde vytvořil i několik choreografií. V 2019 se stal členem švédské společnosti Dansalliansen, která podporuje freelance tanečníky a choreografy. To ho opět přivedlo zpátky do Čech, kde se mj. přidal ke skupině 420People nebo Burki&com a aktivně se vrací k uměleckému vedení souboru DEKKADANCERS, kde působí společně se Štěpánem Pecharem, Ondřejem Vinklátem a Markem Svobodníkem v tzv. druhé generaci DEKKADANCERS. Od roku 2020 působí tedy jako tanečník na české ale i na švédské scéně (např.: Skånes Dansteater, Bobbi-Lo company). Choreografuje a spolupracuje na projektech pro domácí soubor Dekkadancers, ale i pro další České scény (např. Divadlo F. X. Šaldy Liberec – MašínGun Brothers či baletu Jihočeského divadla – Vzpomínky staré paruky, Elixír, Multimediální projekt iMucha a další).
Kostýmní design
Pavel Knolle
Animace
Studio Incognito
Střih, kompozice projekcí a grafika
Vítek Čermák
Světelný design
Lukáš Patzenhauer

Fotogalerie

Video

Recenze

Bylo to něco neskutečného. Zážitek, na který se nedá zapomenout. Přeji celému divadlu hodně tak spokojených diváků jako jsme byli my.

Pavla Horová
E-mail

Je mi 70 let a nejdříve jsem si říkal že je to od pana Dvořáka docela drzost, a to v dobrém slova smyslu, takto rockově přepsat a upravit dílo Antonia Vivaldiho. Byl jsem ale doslova unešen tím, jak úžasné to bylo . Děkuji moc za neskutečný zážitek.

Radko Muller
E-mail

Stručně a střízlivě řečeno: jde o profesionálně koncipovanou a provedenou show, která jistě bude mít úspěch.

K textové rovině zaznívá živě Vivaldiho hudba, vkusně aranžovaná jako art-rock (Michal Dvořák a Jiří Janouch); stačilo jen akcentovat motoriku barokní partitury a připojit bicí a další potřebné nástroje. Druhově jde vlastně o muzikál bez zpěváků – v hudební rovině jejich funkci mají dvoje housle a violoncello, pohybovou složku vytvářejí tanečníci Adela Abdul Khaleg, Lucie Drábková, Vojtěch Rak, Dalibor Lekeš a Michal Toman ze souboru Dekkadancers; choreografie (Viktor Konvalinka a Adela Abdul Khaleg) je místy příliš ilustrativní, jako by chtěla dovyprávět to, co zaznělo v recitovaném textu. Interpreti tančí se zaujetím, perfektně, včetně akrobatických prvků.

Sólové party přednesli na housle Jiří Vodička a Martina Bačová, na violoncello Terezie Kovalová. Jejich výkon byl naprosto suverénní, s precizně vyhrávanými figuracemi a ozdobami, často v neuvěřitelném tempu. Spolehlivým zvukovým pozadím a podporou jim byl instrumentální soubor, v sestavě obvyklé v populární hudbě. Hudba byla amplifikovaná, někdy i s dozvukem.

Důležitou součástí show jsou projekce, exponující většinou architekturu Benátek, Vivaldiho města. Synchronizace zvuku a obrazu využívá principu Laterny Magicy, výsledný tvar ovšem nemá kouzlo původního vzoru, jde jen o přejatý technický princip. Hlavním výtvarným prvkem je statická hlava diabolického typu, podle prospektu klíčový vizuál, jehož autorem je Mike Jelínek. Stejný motiv je i na prodávané papírové masce a také černém triku. Démonický podtón se stává, kdovíproč, hlavní výtvarnou charakteristikou show.

Skrýt
Jan Dehner
divadelni-noviny.cz